Reus deu el seu museu a Salvador Vilaseca i Anguera (1896-1975), metge i prehistoriador que va reunir una importantíssima col·lecció de peces: materials arqueològics, etnogràfics i objectes representatius de la història i les institucions de la ciutat i la seva comarca, impulsant la creació del primer museu reusenc l'any 1934.

• 1934 - S’inaugurà l’abril amb el nom de “Prim Rull”. Estava ubicat a la Casa Rull del carrer de Sant Joan.
  • 1936 - Durant la Guerra Civil es va dissoldre el Patronat i les peces es van traslladar a magatzems provisionals. A causa d’un bombardeig franquista, l’any 1938, fou destruït el magatzem i part del fons allí dipositat.
  • 1940 -  Es reinaugura el Museu a la Casa Rull, on hi restà els vint anys següents.
  • 1961-  S’inaugurava la nova seu, als baixos de l’edifici número 13 de la plaça dels Màrtirs (actualment plaça de la Llibertat). El fons estava distribuït, bàsicament, entre materials d’etnologia, art i arqueologia, referits sobretot a Reus i al seva comarca natural.
  • 1975 - Mor Salvador Vilaseca.
  • 1978 -  El Banc d’Espanya acorda clausurar la sucursal de Reus i dóna l’edifici a la ciutat per ús públic.
  • 1982 - Fruit d’uns acords entre el Departament de Cultura de la Generalitat i l’Ajuntament de Reus, el Ple Municipal aprova la creació de la Fundació Pública “Museu d’Arqueologia Doctor Salvador Vilaseca” i la Fundació Pública “Museu Comarcal de Reus”.
  • 1984 -  S’inaugura el “Museu d’Arqueologia Salvador Vilaseca”, a l’antiga seu del Banc d’Espanya (Raval Santa Anna, 59).
  • 1991- Els dos museus s’unifiquen en un Organisme Autònom Local, anomenat “Museu Comarcal Salvador Vilaseca”.
  • 1995 - Es creen nous serveis com el Taller de Minerals i la Fototeca amb l’objectiu d’aplegar, documentar, conservar i difondre el patrimoni fotogràfic de la ciutat.
  • 1996-2000 - Obres de remodelació i adequació en els dos edificis. S’informatitzen les col•leccions.
  • 2001 - Es redacten nous estatuts i es crea l’Institut Municipal de Museu de Reus (IMMR)
  • 2007 - S’inaugura el Centre de la Imatge (CIMIR) a l’antic Mas Iglésies.
  • 2007 - S’inaugura el Centre d’Art Cal Massó dedicat a l’art contemporani.
  • 2011- Es remodela la Bòbila d’en Sugranyes que passa a ser un nou espai museístic.
  • 2012- Es modernitzen les instal•lacions i creen dues sales d’exposicions temporals climatitzades al Museu Salvador Vilaseca.