Per commemorar el Bicentenari del General Prim, el Museu de Reus va inaugurar el 18 de setembre de 2014, l’exposició «Joan Prim i Prats (Reus, 1814 – Madrid, 1870)», que és un dels principals actes d’aquesta celebració

Aquesta mostra repassa la trajectòria personal, militar i política del general reusenc, que va arribar a presidir el Govern espanyol (1869-1870). Per primera vegada es reuneixen en una exposició importants materials personals del general, pertanyents a la col·lecció privada Rubio Aragonés, juntament amb documents de l’època i peces provinents dels fons del Museu de Reus i d’altres cedents particulars.

El muntatge, que ha estat comissariat pels conservadors del museu Marc Ferran i Jaume Massó, fa una proposta de continguts distribuïda en cinc àmbits:

El Prim reusenc. S’expliquen els seus primers anys de vida, els orígens i activitat familiars i els principals fets que el van influir durant la joventut.

La carrera militar a la Península. Es descriuen els inicis del jove Prim en la carrera militar fins al seu nomenament com a coronel l’any 1839. En aquest àmbit també s’esmenta el paper de Joan Prim en els fets de 1843, en concret el bombardeig de Reus per part del general Zurbano i la revolta de la Jamància.

Les activitats militars i diplomàtiques a l’estranger. Es poden conèixer quins van ser els principals comandaments militars de Prim a Puerto Rico, Crimea i Mèxic. Hi ha un apartat específic dedicat a Prim i la guerra d’Àfrica, a partir de la qual es va consolidar la imatge del general com a heroi popular.

La política estatal. En la seva faceta política, Prim destacà com a diputat, senador i conspirador. També es fa una referència al rol d’estadista a l’hora de rebre l’encàrrec de presidir el Consell de Ministres i trobar un nou monarca per a l’estat espanyol.

L’home i el personatge. És el darrer apartat de l’exposició, en què es repassa el vessant més humà de Joan Prim i també la dimensió popular, i com a personatge públic, amb una forta influència com a figura icònica entre les masses tant durant la seva vida com després de la seva mort.

Joan Prim i Prats (Reus, 1814 – Madrid, 1870)
Del 18 de setembre de 2014 a 25 de gener de 2015

Museu de Reus (raval santa Anna ,59, planta baixa)

Horaris:
De dimarts a dissabte, d’11 a 8 de la tarda
Diumenges, festius i dilluns, tancada

Entrada general: 5€
Jubilats, menors de 14 anys, estudiants i aturats: 2€
Menors de 7 anys, targeta daurada, amics del museu, professors, periodistes i discapacitats: gratuïta

Visites concertades per a grups en horari escolar:
Per a fer les reserves cal que contacteu amb

Isabel Recuenco irecuenco@museudereus.cat