Mostra d'algunes àligues festives que van participar a la trobada celebrada a Reus el 27 d'octubre de 2014 i altres que han estat cedides per a l'exposició.  Es poden veure un total de 27 àligues procedents de Montblanc, Igualada, Mataró, Barcelona, Tarragona, Berga (barri de la Pietat), Vilafranca del Penedès, Cardona, Badalona, Girona, Olot, Manresa, Terrassa, Torredembarra, Lavern, Agramunt, la Bisbal d'Empordà, Tortosa, Valls, Vic, Sitges, Tremp i Bonastre; en un recorregut que comença i acaba, a l'entrada de la sala central del museu, amb l'Àliga de Reus i la de Morella. També és mostra el cap de l'antiga àliga de Cervera, de la primera meitat del segle XVIII, que conserva el Museu Comarcal de Cervera.
Acompanya cada àliga un plafó explicatiu amb textos de Gerard Pouget -- i de Xavier Cordomí, per a l'Àliga de Barcelona-- amb una introducció de Salvador Palomar sobre les característiques d'aquesta figura festiva. A la fi del recorregut es pot visualitzar el muntat de Ramon Saumell, "Àligues dels Països Catalans".

La senyora de la festa. Exposició d'Àligues de Catalunya.
Del 30 de setembre al 31 d'octubre de 2014
Museu de Reus (Plaça de la Llibertat, 13)

Horaris:
De dimarts a divendres, de 5 a 8 de la tarda
Dissabtes, d'11 a 2 (matins) i de 5 a 8 (tardes)
Diumenge i dilluns, tancada

Entrada lliure

Visites concertades per a grups en horari escolar:
Per a fer les reserves cal que contacteu amb

Isabel Recuenco irecuenco@museudereus.cat