L'espai de la Plaça Llibertat  ocupa els baixos de l'edifici número 13 de la plaça de la Llibertat i fou inaugurat el 1961, per acollir els materials d'etnologia, art i arqueologia del Museu de Reus. Disposa de diverses exposicions permanents com "Ara Toca Festa", sobre el patrimoni festiu reusenc, "L'elixir daurat", sobre l'oli, o "El retaule de la Prioral".

El Museu de Reus preserva importants obres d'èpoques medievals, amb una destacada col·lecció d'art gòtic, alhora que disposa d'un fons d'art contemporani vinculat al moviment artístic local dels 80. El fons del Museu també destaca perquè disposa d'un bon nombre d'obres de diferents artistes locals del segle XIX de renom internacional com ara Marià Fortuny o Josep Tapiró.