Artistes com Marià Fortuny, Baldomer Galofre, Hortensi Güell i Tomàs Bergadà, entre d'altres, protagonitzen la mostra “Paisatges del fons d'art del Museu”, una exposició que presenta destacades obres del fons de l'Institut Municipal de Museus de Reus que tenen el paisatge com a fil conductor i que habitualment no es poden veure exposades al públic. La selecció es podrà visitar al Museu de la plaça de la Llibertat fins al 30 d'abril.

L'exposició repassa la mirada dels artistes de diferents èpoques i estils pertanyents als segles XIX i XX sobre el seu entorn proper. L'objectiu és posar en valor la riquesa de les col·leccions de l'IMMR i mostrar obres poc conegudes, amb una visió transversal pel que fa a èpoques, estils, escoles i tècniques i que centra l'interès en la temàtica del paisatge.

La representació de la natura i de l'entorn és fruit de l'experiència i de com l'artista es relaciona amb el paisatge. Al mateix temps, les modes, les tendències estètiques i les ideologies de cada moment influeixen en l'obra i es poden percebre en els treballs de cada un dels autors.

Durant molts anys, el paisatge va ser considerat com un gènere menor i es limitava a tenir una funció decorativa, gairebé escenogràfica, amb l'escena d'un personatge o d'una història, i és a partir del romanticisme quan passa a ser protagonista, en ocasions representant la natura de manera minuciosa i detallista i altres vegades mirant de transmetre sentiments i sensacions.

Paisatges urbans, rurals, naturals o marítims; paisatges íntims, evocadors, misteriosos, imaginaris o realistes; creats per artistes de diferents èpoques que experimenten amb tècniques i llenguatges diversos, apropen l'espectador a la seva realitat particular.