03/12/2015 - 19:00 a 20:00

El llibre, editat per l'Institut Europeu de la Mediterrània,  és un recull d'articles que ha coordinat J.À.Carbonell i segons diu  Senén Florensa al pròleg "vol ser una aposta per a la revisió dels plantejaments que s'han fet sobre l'orientalisme al panorama espanyol " i és el resultat del simposi internacional que es va organitzar el 2014 en motiu de les exposicions dedicades a Josep Tapiró i Baró, tant al Museu Nacional d'Art de Catalunya com al Museu de Reus .
Els articles aporten informació sobre la història, la cultura i la societat del nord de Marroc entre la segona meitat del s. XIX i les primeres dècades del s.XX, així com sobre l'art i la cultura orientalistes.
Els autors són experts en diferents àmbits: Josep Sánchez Cervelló,Youssef Akmir, Bernabé López García,Iolanda Aixelà-Cabré, Patricia Almarcegui, José Antonio González Alcantud, Jordi À. Carbonell, Francesc M. Quílez i Corella, Eliseu Trenc Ballester, José Manuel Rodriguez Domingo i Joana Cabral Lemos.
Es tracta d'una edició bilingüe, en castellà i en francès.

L'acte comptara amb la presència de Carles Pellicer, alcalde de Reus; Senén Florensa, president executiu de l'Institut Europeu de la Mediterrània i Jordi Carbonell, coordinador científic de la publicació.