El Museu de Reus commemora el bicentenari de Joan Prim amb una exposició

16/09/2014 - 12:24

Del 18 de setembre de 2014 al 25 de gener de 2015, el Museu de Reus commemora el bicentenari de Joan Prim i Prats amb una exposició que es pot veure a la seu del Raval Santa Anna.

El caràcter abrandat de Prim, el seu prestigi com a militar i la seva gran projecció política, juntament amb les circumstàncies tràgiques de la seva mort, l’han convertit en un personatge envoltat per l’aurèola del mite que continua tenint un fort ascendent sobre la seva ciutat, una ciutat que en ocasions destacades de la història ha fet gala del seu mateix esperit de lideratge i que ha sabut també, des del punt de vista de la investigació historiogràfica, fer destacades aportacions a la valoració del paper del general en la història contemporània.

En l’avinentesa del bicentenari del seu naixement, Reus ha volgut fer un pas més en aquesta línia i afegir-se a l’oportunitat de plantejar una relectura de la figura de Joan Prim i Prats des d’una perspectiva àmplia i actual. Amb aquest objectiu, en el marc del conveni amb la Fundación Bicentenario i la Diputació de Tarragona, s’ha organitzat una àmplia programació d’activitats, amb la complicitat de les entitats ciutadanes, que ha permès reconèixer l’aportació de Prim a la història col·lectiva i reivindicar-ne el llegat.

Des de la producció d’un audiovisual d’investigació centrat en la seva mort fins a la restauració del mausoleu i la seva ubicació en un nou emplaçament del Cementiri de Reus, bona part de les activitats incloses en aquesta programació romandran més enllà de la data del bicentenari per acostar la figura de Prim a les generacions futures.

Exposició "Joan Prim i Prats (Reus, 1814-Madrid, 1870)"
Raval de Santa Anna, 59
De dimarts a dissabte d'11 a 20 hores
Festius i dilluns tancat.
Entrada general 5€  /   Entrada reduïda 2€