El relleu del suïcidi de Lucrècia

19/11/2014 - 08:16

Vaig poder veure per primer cop la peça de què ara parlo fa molts anys, quan encara era penjada en una de les parets de la sala iii de l’antiga mostra permanent del Museu Municipal de Reus, als baixos de l’edifici número 13 de l’actual plaça de la Llibertat. La peça s’hi exposava –ensems amb molts altres elements de pedra– sense cap peu que n’indiqués la procedència i tampoc no era esmentada en la guia descriptiva del Museu que havia estat editada un parell d’anys després de la seva inauguració. Més endavant, l’any 1982, tot just quan havia acabat de llegir la meva tesi de llicenciatura, me’n vaig adonar que aquest relleu era un dels que hi citava secundàriament, a la tesina, i que havia donat per perduts. Després d’una àmplia recerca bibliogràfica i revisió documental, em sembla que estic en condicions de poder explicar –succintament– les vicissituds per les quals va passar la peça en qüestió fins a la seva entrada al Museu de Reus.

Podeu llegir l'article sencer en format pdf

Fitxers: