L'exposició "Ara toca festa" es renova

17/03/2014 - 10:34

L'exposició "Ara toca festa", ubicada a l'Espai Plaça de la Llibertat del Museu de Reus, es renova. Després d'haver estat oberta al públic el juny de 2009 i haver rebut milers de visitants, l'exposició -que ens apropa a la història de les festes majors reusenques i mostra les peces més valuoses del patrimoni festiu de la ciutat- renova i amplia els seus continguts.

A partir de la recerca sobre la indústria pirotècnia reusenca que va servir de base a l'exposició temporal "Pirotecnia de festa", presentada a Reus la tardir de 2013, s'ha incorporat un nou àmbit dedicat als focs d'artifici i, en concret, a la Pirotècnia Espinós,  que incorpora a més una de les peces més singulars del nostre patrimoni festiu de creació relativament recent: la Cabra de Reus, element de foc bastit a la dècada de 1980, i que fou probablment la primera bèstia festiva de foc de Catalunya ideada específicament per a participar en els correfocs.

També es vol renovar l'àmbit dedicat a la música dins la festa, amb la incorporació de noves peces a la vitrina dels instruments musicals trasdicionals que acompanyen els gegants o el balls del seguici, així com una mostra dels instruments i la indumentària de la banda, formació musical de llarga trajectòria a la ciutat.

A més, s'ha revisat i actualitzat la informació en diversos àmbits de la mostra per tal d'incloure les novetats més recents sobre una festa major de Sant Pere de tradició centenària, declarada Patrimonial d'Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya, que tot conservant l'antic ritual incoprpora nous elements i genera nous costums.