Memorimage IX Festival Internacional de Cinema de Reus

05/11/2014 - 20:00

INAUGURACIÓ

La cerimònia d’inauguració del Festival Memorimage tindrà lloc el dimecres 5 de novembre a les 20:00 hores al Teatre Bartrina de Reus.

Durant la cerimònia tindrà lloc la presentació del festival de la mà de la seva directora Anna Marquès amb la presència dels programadors i directors de les pel•lícules convidades. Es projectarà, a més, la pel·lícula 1989, com va caure el mur de Berlin.

L’assistència a la inauguració és gratuïta, però és necessari confirmar assistència enviant un correu electrònic a Rosa Mari reuscultura@reus.cat o trucant al 977 010 228 d’11:00 a 14:00 hores. Aforament limitat.

1989, com va caure el Mur de Berlín1989, com va caure el Mur de Berlín

Directors: Anders Østergaard, Erzsébet Rácz

Dinamarca 2014 90 min.

La pel·lícula inaugural d'aquest edició és l'estrena mundial de '1989, com va caure el mur de Berlín' de Anders Østergaard, que es projectarà de forma simultània a 15 sales de cinema a tot Europa (Copenhaguen, Londres, Dublin, Helsinki, etc.) amb la col·laboració de CPH:DOX i Magic Hour Films. El col·loqui posterior serà mitjançant una connexió en directe amb la resta de sales d’Europa i els assistents podran intervenir mitjançant les xarxes socials.

El 1988 Miklós Németh és nomenat primer ministre d'Hongria amb l’objectiu de restaurar l’economia del país. Per a ell, el primer pas a fer és clar: cal abandonar l’extensa i costosa frontera d'Hongria, el teló d'acer que els separa d'Occident. La decisió li crea enemics tant entre el partit comunista hongarès, com entre els líders del Bloc dels Països de l’Est.

Una parella de joves d'Alemanya de l'Est, com altres milers d'alemanys, al assabentar-se de la decisió de Németh decideix viatjar a Hongria amb l'esperança d'escapar a Occident, mentre la frontera encara sigui oberta. Però la parella queda atrapada i el jove mor a causa d’un tret. El dramàtic esdeveniment fa canviar la política de Nemeth. poc temps després, el 9 de novembre de 1989, cauria el Mur de Berlin.

Directors: Anders Østergaard i Erzsébet Rácz

Guió: Erzsébet Rácz i Anders Østergaard

Edició: Pernille Bech-Christensen & Szilvia Ruszev, bfs, Thomas Papapetros

Director de fotografia: Simon Plum, DFF