Una mostra d'àligues festives catalanes al Museu (Pl. Llibertat)

30/09/2014 - 09:35

Després de l'èxit de la Trobada d'Àligues de Catalunya, organitzada per l'Ajuntament de Reus i el Col·lectiu Reusenc d'Activitats Culturals, el Museu (Espai Plaça de la Llibertat) acull, del 30 de setembre al 31 d'octubre, una mostra d'aquestes figures del bestiari festiu on es poden veure algunes de les àligues que van participar a la trobada i altres que, malgrat no ballar fora vila, han estat cedides per a l'exposició.

En total, es poden veure un total de 27 àligues procedents de Montsblanc, Igualada, Mataró, Barcelona, Tarragona, Berga (barri de la Pietat), Vilafranca del Penedès, Cardona, Badalona, Girona, Olot, Manresa, Terrassa, Torredembarra, Lavern, Agramunt, la Bisbal d'Empordà, Tortosa, Valls, Vic, Sitges, Tremp i Bonastre; en un recorregut que comença i acaba, a l'entrada de la sala central del museu, amb l'Àliga de Reus i la de Morella. També és mostra el cap de l'antiga àliga de Cervera, de la primera meitat del segle XVIII, cedit pel Museu Comarcal de Cervera per a la mostra.

Acompanya cada àliga un plafó explicatiu amb textos de Gerard Pouget -- i de Xavier Cordomí, per a l'Àliga de Barcelona-- amb una introducció de Salvador Palomar sobre les característiques d'aquesta figura festiva. A la fi del recorregut es pot visualitzar el muntat de Ramon Saumell, "Àligues dels Països Catalans". La imatge de la mostra ha anat a càrrec d'Ovni, estudi de comunicació visual.

La senyora de la festa. Exposició d'Àligues de Catalunya.
Del 30 de setembre al 31 d'octubre de 2014
Museu de Reus (Plaça de la Llibertat, 13)

Horaris:
De dimarts a divendres, de 5 a 8 de la tarda
Dissabtes, d'11 a 2 (matins) i de 5 a 8 (tardes)
Diumenge i dilluns, tancada

Entrada lliure

Amb motiu d'aquesta mostra, també es podrà visitar l'exposició permanent "Ara toca festa" sobre la Festa Major de Reus.