Ajuntament de Reus
Cartell exposició

Gaudi i la natura

Del 11 de juny al 30 d'agost Lloc: Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus

Gaudi i la natura

Un diàleg visual entre l'arquitectura i l'entorn natural

«Gaudí i la Natura» proposa un recorregut visual i entenedor per explicar com Antoni Gaudí es va inspirar en les formes, textures i ritmes del món natural per donar vida a les seves creacions arquitectòniques. A través d'una selecció de cinquanta imatges procedents del fons de la Fototeca Municipal i de diversos treballs de l’Agrupació Fotogràfica de Reus (AFR), la mostra posa en diàleg directe la natura i l'obra gaudiniana, i esdevé una peça clau de la celebració ciutadana al voltant de la figura de l'arquitecte.

L'elenc de fotògrafs que signen les imatges de la mostra inclou grans noms de la fotografia del territori com Josep Massó Vidal, Manuel Cuadrada Gibert, Pedro Olaya Ruano, Juan Miguel Alba Molina i Llorenç Herrera Altés.

Drac del Parc Güell

Primer i sentit homenatge a Llorenç Herrera Altés

Més enllà del seu valor artístic i de la seva integració en els actes oficials de la ciutat, el retorn d'aquesta exposició té una alta càrrega emotiva, ja que serveix per retre un primer i sentit homenatge a la figura de Llorenç Herrera Altés, traspassat el passat mes de març. Herrera, fotògraf d'una mirada austera i rigorosa i un apassionat col·leccionista, és el principal pilar d'aquesta col·lecció, estant signades per ell 39 de les 50 fotografies que componen la mostra.

Format a l'Agrupació Fotogràfica de Reus als anys setanta, Herrera va ser guardonat en dues ocasions amb el Premi Ciutat de Reus de Fotografia Artística – Medalla Gaudí. La seva estreta i generosa relació amb el CIMIR s'ha traduït històricament en lliçons de precisió tècnica, préstec de peces històriques i una constant col·laboració en tallers i projectes.

Cap a una exposició retrospectiva al CIMIR

La recuperació d'aquesta mostra és només el primer pas per posar en valor el seu llegat. El Museu de Reus, a través del Centre de la Imatge, ja ha començat a treballar de cara a l'any vinent o el següent en una exposició retrospectiva de gran format. Aquesta futura mostra repassarà de forma exhaustiva l'extensa obra i la trajectòria de Llorenç Herrera, qui va ser un dels grans col·laboradors del CIMIR i un membre històric destacat de l'Agrupació Fotogràfica de Reus.

Comissariat:

Coia Domingo

calendar

Dades:

Del 11 de juny al 30 d'agost


Altres exposicions

Consulta el nostre

ARXIU FOTOGRÀFIC

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus disposa d’un arxiu fotogràfic amb més de 800.000 fotografies, de les que en podeu consultar més de 45.000 clicant aquí.

Accedir a la fototeca
arxiu-foto

Col·laboradors