Ajuntament de Reus
schedule
Del 18 de Maig al 18 de Maig de 2026

Hora: 19:00
Lloc: Museu de Reus. La Llibertat

L'eclipsi del segle

_img2938-884x589

Conferència

El 12 d'agost d'enguany, un eclipsi total de Sol travessarà el sud del nostre país, en un dels espectacles més impactants amb què ens regala la natura.

En aquesta conferència veurem què són els eclipsis i com es produeixen (també els de Lluna). Explicarem com serà el l'eclipsi solar total d'enguany: des d'on es podrà observar, com l'haurem d'observar, en quins horaris, com triar el lloc per veure'l, i altres informacions pràctiques.

I compartirem, plegats, l'emoció del que s'experimenta durant la totalitat d'un eclipsi solar.

La conferència anirà a càrrec de Joan Anton Català

Joan Anton Català Amigó

Màster en Astronomia i Astrofísica (Universitat Internacional de València), i Llicenciat en Ciències Químiques, especialitat en Quàntica (Universitat de Barcelona).
És l’astrònom divulgador principal de l’Observatori Fabra de Barcelona.
És divulgador científic professional, col·laborant amb diversos mitjans de comunicació, tant en televisió, ràdio y premsa. Des de fa 8 temporades disposa d’un programa setmanal a Catalunya Ràdio, dins del magazine El Suplement, titulat “La Terra és plana”.
Col·labora amb altres mitjans, com ara TV3, Ràdio Estel, la SER Catalunya, la Vanguardia i la revista Sàpiens.

Activitat inclosa en els actes del Dia Internacional dels Museus DIM 26

Video

Ubicació

Plaça de la Llibertat, 13

Calendari

Selecciona un dia per visualitzar que pots veure

Col·laboradors