01/02/2024

Cal Massó, referent de la creació contemporània

Els 50 anys de la galeria Anquin’s i el cicle Paradigmes, activitats destacades del 2023

Cal Massó tanca el 2023 fent balanç de les activitats programades al llarg de l’any i que suposen un pas més per a la consolidació del centre com a referent de la creació contemporània al Camp de Tarragona.

Més concretament destaca l’exposició sobre els 50 anys de la galeria d’art Anquin’s, que es va dur a terme entre els mesos de març i abril amb gran acceptació per part del públic. Una mostra que plantejava un recorregut pel mig segle de trajectòria d’un agent clau de l’art i l’expressió contemporània a Reus. Des dels seus orígens fins a l’actualitat i amb els reptes de futur d’un sector dinàmic i canviant a l’horitzó.

Per altra banda, Cal Massó també va esdevenir escenari d’una nova edició de Paradigmes, el cicle de creació contemporània de Reus. En aquesta ocasió, el cicle girava al voltant del viatge i l’exili dels creadors que han hagut de marxar del seu lloc d’origen per poder desenvolupar la seva trajectòria professional en el camp de la creació contemporània. En total es van programar cinc accions vinculades a diferents disciplines artístiques i que van portar a Cal Massó artistes com Miquel Guasch, Silvio Álvarez o Núria Andorrà, entre d’altres.

Tot plegat ha estat possible gràcies al suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, qui ha finançat les accions