31/01/2024

El Museu de Reus avança amb la reorganització de les sales de reserva

Les accions s’emmarquen dins el projecte RE-ORG Catalunya per a l’optimització de les reserves dels museus catalans.

El Museu de Reus continua immers en el procés de reorganització, millora i optimització de les sales de reserva. Emmarcat en el programa ReE-ORG Catalunya, impulsat pel Departament de Cultura, es busca l’aplicació al context català d’aquest mètode d'organització de reserves de museus utilitzat en diversos països del món.

En les darreres actuacions, per tal de condicionar les sales de reserves del Museu d’Art i Història de Reus, s’han dut a terme el trasllat de les peces de gran volum del magatzem d'etnologia i de pedra a l’edifici de reserva de voluminosos que el Museu té al polígon Agroreus. El trasllat, efectuat per l’empresa especialitzada Mudances Reus i sota la supervisió dels tècnics del Museu, permetrà guanyar espai, així com optimitzar la disposició de les col·leccions de l’espai de la plaça Llibertat.

Tot plegat ha estat possible gràcies al suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, qui ha finançat les accions.