Centre de la Imatge Mas Iglesias

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus (CIMIR) és un equipament dedicat a la preservació, l’estudi i la difusió del patrimoni visual, tant documental com artístic. El CIMIR és una conseqüència de la trajectòria dels darrers 40 anys de l’Ajuntament de Reus dedicats a la protecció, la recerca i la difusió del patrimoni fotogràfic de la ciutat, vehiculat a través de la Fototeca Municipal de Reus.

Fototeca

La Fototeca Municipal només s’entén com a fruit de l’impuls conjunt de l’Ajuntament i de l’Agrupació Fotogràfica de Reus, que en els darrers anys ha recollit més de 800.000 imatges, amb la col·laboració indispensable de les famílies, propietaris i col·leccionistes que han fet donació o cessió dels seus fons, així com dels fons aplegats a través de convocatòries com els Premis Reus.

Actualment disposem de més de 45.000 fotografies documentades i que podeu consultar a la nostra base de dades, disponible per tothom a la xarxa.

Cinemateca

L’any 2006 l’Ajuntament de Reus va fer un pas endavant amb el Centre de la Imatge Mas Iglesias i incorpora al seu àmbit de treball, a més de la Fototeca Municipal, la Cinemateca Antoni Martra i Badia, que passà a ser l’altre gran pilar del CIMIR. Batejada així en honor d’un dels pioners del cinema amateur reusenc, és un arxiu a través del qual es recuperen films antics de temàtica local. Les còpies d’aquestes pel·lícules es conserven al CIMIR i es posen a disposició dels investigadors i de persones interessades en la seva visualització. Actualment disposa d’un catàleg de més de 5.000 pel·lícules.

Centre d’Exposicions FIAP

Al febrer de 2020, el Centre de la Imatges Mas Iglesias va fer un pas més i fou declarat Centre d’Exposicions de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic (FIAP), tot esdevenint un referent de la fotografia internacional.

Amb aquesta nova col·laboració, el CIMIR es converteix en el primer espai de Catalunya que obté la catalogació de centre expositiu de referència d’aquest ens internacional, un fet que implica una garantia de qualitat.

Ubicació

Visita virtualment el Museu de Reus

Descobreix el Museu de Reus amb aquesta Visita virtual 360°. Obrim virtualment les portes del museu per gaudir des de casa d’algunes obres d'art, col·leccions o exposicions i, fins i tot, endinsar-se al refugi de La Patacada.

Ves a la visita virtual

virtual