Ajuntament de Reus
bank-phrom
11/03/2026

Mor Llorenç Herrera Altès

El Museu de Reus i el Centre de la Imatge Mas Iglesias lamentem profundament la mort de Llorenç Herrera i Altés, fotògraf i col·leccionista apassionat, una persona que durant molts anys va mantenir una relació molt propera amb el nostre centre i amb tots els qui hi treballem.

plat1627reus

Format en el si de l’Agrupació Fotogràfica de Reus als anys setanta, Llorenç Herrera va desenvolupar una trajectòria fotogràfica marcada especialment pel reportatge. Aquesta mirada, austera i rigorosa, el va portar a documentar durant dècades tradicions populars i realitats humanes de la Terra Alta, la Ribera d’Ebre, el Priorat, el Delta de l’Ebre o les romeries del País Valencià. També va ser testimoni dels esdeveniments de la transició democràtica a Catalunya, fotografiant manifestacions, mobilitzacions obreres o les celebracions de l’Onze de Setembre.

Llorenç Herrera Altès a Siria (2010)


Al llarg de la seva trajectòria va participar en nombroses exposicions i publicacions, i va obtenir més d’un centenar de premis en certàmens estatals. Entre d’altres reconeixements, va ser guardonat en dues ocasions amb el Premi Ciutat de Reus de Fotografia Artística – Medalla Gaudí. La seva obra també va formar part de projectes editorials i portafolis impulsats per l’Agrupació Fotogràfica de Reus, així com d’exposicions i iniciatives que van portar la fotografia del nostre territori a diversos països d’Europa i a Amèrica Llatina.

Més enllà de la seva obra, Llorenç Herrera era una persona que estimava profundament la fotografia i tot allò que l’envolta. En els darrers anys havia dedicat moltes hores a reunir una gran col·lecció d’objectes relacionats amb la història de la fotografia: càmeres, lents, negatius de diferents formats, llibres i fotografies que estudiava i classificava amb paciència i curiositat.

Per a nosaltres, al Centre de la Imatge, el Llorenç era també algú molt proper. Venia sovint a veure’ns i cada visita era una petita lliçó. Parlàvem de fotografia, de càmeres, de procediments de positivat o de qualsevol detall tècnic que sempre coneixia amb precisió. Quan li demanàvem un consell o un aclariment, sempre el tenia. I si necessitàvem una peça per a un taller o per a una exposició, no només ens la deixava, sinó que sovint ens en proposava alguna altra que s’hi ajustava encara millor.

Aquelles converses també estaven plenes de projectes i idees. Amb el seu entusiasme incansable ens havia posat la mel als llavis amb diverses propostes d’exposicions que estàvem començant a treballar de cara a un futur proper.

Fa poques setmanes encara ens va obrir les portes de casa seva per mostrar-nos la seva col·lecció. Aquell dia vam poder veure de prop el fruit de tota una vida dedicada a la fotografia. D’aquella visita també en va sortir un petit tresor fotogràfic que avui es pot veure exposat al nou Museu de Reus – Llibertat.

La seva pèrdua ens deixa un buit molt gran.

Gràcies, Llorenç.

Àlex Cervelló Salvadó

Pep Torrents Alberich


Col·laboradors