07/11/2023

Adeu estimats haters

El dijous 16 de novembre, el Centre  de la Imatge Mas Iglesias projectarà el documental "Adeu, estimats haters", de la directora Hanka Nobis.

La pel·lícula explica com l’Antek , un jove polonès de vint anys, comença a dubtar de totes les normes i preceptes amb els que ha crescut:  la religió, la política i la ideologia que li han inculcat des de la infantesa. A poc a poc, l’Antek comença a trencar amb les normes imposades qüestionant-se la prohibició del sexe prematrimonial o l’existència de déu i descobrint un nou respecte cap a la comunitat LGTBIQ+. A mesura que el seu món anterior es va enfonsant, l’Antek s’adona que ha viscut atrapat en una concepció malaltissa de la masculinitat.

La directora, Hanka Nobis va néixer a Bialystok. Durant els seus estudis MISH a la Universitat de Varsòvia, es va focalitzar en l’estudi de la migració en relació amb Mongòlia i el Tibet, estudis culturals, etnologia, filologia polonesa i arts liberals. L'any 2009 va començar a treballar en teatre i interpretació, primer com a ajudant de direcció i posteriorment dirigint i produint videoinstal·lacions, així com creant vestuari per a produccions teatrals. Ha treballat en totes les institucions de teatre i cinema de renom a Polònia, i amb Jacek Poniedziatek, Anna Smolar, Michat Marczak, Pawel Łozinski, Krzysztof Skonieczny, Wiktor Rubin, Radoslaw Rychcik, Markus Ohrn, Jill Godmilow. El primer llargmetratge documental de Nobis, Adeu, estimats haters (Polish prayers - 2022), es va estrenar a la secció LUMINOUS de l'IDFA. Actualment està treballant en la seva segona pel·lícula Songs of Sisterhood, també produïda per First Hand Films.

Tràiler Adeu, estimats haters

Suïssa, Polònia (2022). 83 minuts

VO estonià, seto, võro amb subtítols en català i anglès

Gratuït sense reserva prèvia