04/10/2023

El Museu de Reus participa a les Jornades Europees de Patrimoni 2023

Un any més, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que està considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural. Al llarg de tots aquests anys les Jornades Europees de Patrimoni ens han permès conèixer la riquesa i la diversitat del patrimoni cultural gràcies a la col·laboració de centenars de municipis, museus, monuments, associacions i entitats culturals d’arreu del territori que any rere any han obert les portes de casa seva per apropar el seu patrimoni cultural a la ciutadania.

Els dies 13, 14 i 15 d’octubre et convidem a viure noves activitats i experiències en aquesta jornada de descobertes del nostre patrimoni cultural. Un gran ventall de propostes (des de portes obertes o visites guiades fins a concerts i activitats i tallers familiars, entre d’altres) que es podran consultar, organitzades temàticament i geogràficament, en l’agenda en línia. Les Jornades Europees de Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per redescobrir el nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.

Les Jornades Europees de Patrimoni compten amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’Institut Ramon Muntaner, l’Associació de Micropobles de Catalunya i l’Associació Capital de la Cultura Catalana.

El Museu de Reus participa de la celebració amb dues propostes:

-Divendres 13, a les 18 hores, es portarà a terme la visita comentada «Raval Santa Anna, un banc de tresors» on es descobrir la història de l'edifici que avui conserva els tresors del Museu però que va ser construït per a guardar els diners del Reus de 1900. Explicaran els elements decoratius de la façana exterior de l’antiga sucursal del Banc d’Espanya a Reus, es podrà visitar la cambra cuirassada, les reserves de mobles i el terrat de l’edifici.

-Dissabte 14, a les 11 hores, la visita proposada és «El Centre de la Imatge Mas Iglesias» on els tècnics del CIMIR, mostraran diversos espais, des del Mas Iglesias antic fins a les sales de reserva, la de digitalització, l’arxiu o els laboratoris, per tal de descobrir la història de la fotografia a Reus.

Les activitats proposades pel Museu de Reus són gratuïtes i s’ha de fer reserva prèvia. Hi ha l’opció on-line, al web https://www.museudereus.cat/ i també presencialment, a la seu del Museu Salvador Vilaseca, de dimarts a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 20 hores.