24/05/2022

Inauguració: Silenci soroll, a la recerca del silenci perdut

Dissabte 21 de maig es va inaugurar, a la Sala Quatre del Museu d’Art i i Història de Reus, l’exposició Silenci soroll. A la recerca del silenci perdut. La proposta respon a la reflexió que han dut a terme els alumnes de 4t ESO del Institut Josep Tapiró sobre la relació entre tots dos conceptes i com els afecta a data d’avui.

L’exposició presenta 6 instal·lacions sobre els sons i els silencis que ens envolten: del llenguatge de signes als sons de la natura o dels instruments musicals i la festa. El visitant també podrà interaccionar amb alguna de les instal·lacions per a produir i escoltar diferents sons i sorolls.

Museus de Reus, continua enguany amb el projecte tant engrescador que l'IES Josep Tapiró ens va plantejar l'any 2020 i que es va materialitzar el mes de maig de l’any 2021 amb la primera edició de L'altre Tapirò al Museu.

Canviem d'ubicació, del MASV a la Sala Quatre, però l'objectiu que ens plantegem és el mateix: aterrar l'idea, moltes vegades idíl·lica, de col·laboració entre escoles i museu, treballar plegat per a poder nodrir el vincle, fràgil però indispensable, entre els joves i Museus de Reus.

Aquesta exposició té com a comissaris l'alumnat de 4t de ESO, ells han pogut comprovar que portar a terme una exposició implica moltes tasques i, si veiem la proposta que van inaugurar dissabte es clar que han fet molt bona feina.

A l’acte inaugural, tant Museus de Reus com a la regidoria de Cultura van agrair als professors i a l’equip directiu del centre la seva implicació en el projecte. Van destacar també la importància d’aquests tipus de projectes com a eina per a crear un aprenentatge comú entre les comunitats educatives i Museus de Reus.

L’exposició romandrà oberta fins el 28 de maig amb el següent horari:

-De dimarts a divendres, de 17 a 20 hores

-Dissabte de 11 a 14 i de 17 a 20 hores

La visita és gratuïta sense reserva prèvia.