07/06/2023

La FIAP inicia el Cicle de Exposicions 2023 amb "The dark room" del fotògraf finès, Petri Damstén

El Centre d’Exposicions de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic, FIAP, al CIMIR de Reus, presenta, demà 8 de juny, a les 19h, al Museu Salvador Vilaseca, la primera exposició del cicle de 2023.

The dark room, l’habitació fosca, es una mostra d’una trentena de fotografies inquietants. El seu autor, enginyer informàtic retirat a causa d’una depressió, és un artista fotògraf obscur i extravagant que a través de les seves imatges i el seu art explora el costat més fosc de la vida. Les seves imatges són inquietants i surrealistes. Ha guanyat nombrosos premis nacionals i internacionals i té múltiples reconeixements. Petri Damstén va obtenir el títol de Mestre de la FIAP l'any 2022, amb la col·lecció que ara presentem.

Instantània del l'exposició The dark room, de Petri Damstén.

Per la sèrie The dark room es va inspirar escoltant la música d’un grup finès de heavy-metal. Va anar evolucionant cap a una col·lecció d'imatges provinents del que podria semblar l’interior d’una ment obscura. Tots els pensaments destructius que circulen pel cervell i els sentiments que et fan abatre. L'habitació fosca dins del teu propi cap. Després de compartir aquestes fotos a les xarxes va veure que moltes altres persones deien que els recordaven els seus propis pensaments i, especialment, la sensació d’aïllament provocat per la COVID 19 va fer aflorar a moltes persones.

Tot i que pugui semblar que aquestes imatges tan obscures el podrien fer recaure, en el seu cas, l’autor, després de retirar-se per depressió, va trobar que dedicar-se a la fotografia i explorar aquests mons mentals tan obscurs eren, per ell, la millor teràpia.

Són, en definitiva, imatges que ens faran pensar i que podrem interpretar de moltes maneres, però pensem que per en Petri Damstén són guaridores.

Aquesta exposició romandrà obreta fins el 9 de juliol de 2023, de dimarts a dissabtes de 10 a 14 i de 17 a 20 hores al Museu Salvador Vilaseca de Reus.

Dins el cicle d’exposicions FIAP 2023 seguiran dues mostres més de caire ben diferent:

Del 14 de juliol a 13 d’agost podrem veure The insignicance of man del neerlandès Marcel Van Balken, una exposició onírica sobre la relació de la arquitectura i la insignificança de l’home.

De 18 d’agost al 24 de setembre tancarà el cicle, l’exposició Els nènets de l’italià Eugenio Fieni que ens introduirà a la vida d’aquet petit grup ètnic que viu al confins de l’Àrtic, al nord de la Sibèria.

Totes les propostes es podran visitar gratuïtament de dimarts a dissabtes, de 10 a 14 i de 17 a 20 hores al Museu Salvador Vilaseca de Reus.