23/03/2021

Les escoles Joan Rebull i Isabel Besora exposem al Museus de Reus

El proper divendres 26 de març, a les 17 hores, s’obre al públic, a la Sala Quatre del Museu d’Art i Història, l’exposició Subjecte: Joan Rebull.

Amb aquesta exposició col·lectiva, els alumnes de 5è de primària de les escoles Joan Rebull i Isabel Besora finalitzen una col·laboració creativa i de descoberta al voltant de la figura de l’escultor reusenc. Un projecte que les escoles han portat a terme durant el segon trimestre d’aquest curs 2020-2021, amb el suport de l’Associació d’Artistes de Reus i els Museus de Reus.

Subjecte: Joan Rebull neix del projecte Espais per crear, espais per créixer, en què hi ha recollida la metodologia de treball de l’àrea de visual i de plàstica de l’escola Joan Rebull i que forma part del programa d’innovació educativa AraArt del Departament de Educació de la Generalitat. Aquest projecte ha rebut el reconeixement de la Universitat Rovira i Virgili, amb un ajut del Consell Social.

A l’exposició veurem com, a partir del concepte mail art, s’estableix una relació postal amb l’objectiu de descobrir l’artista Joan Rebull i la seva obra a la ciutat de Reus. Mail art és la denominació que s’utilitza per a designar l’original activitat artística que fa servir com a mitjà d’expressió la distribució postal. Un moviment que va impulsar l’any 1962, Ray Jonson i que va assolir un gran predicament durant els seixanta i els setanta del segle passat.

A partir d’uns materials creats en col·laboració amb diferents artistes, de visites al Museu de Reus i de recorreguts per l’obra pública de Joan Rebull a diferents indrets de la ciutat, l’alumnat ha recollit el seu treball en aquesta exposició que viatja pel procés creatiu des de la inspiració i el coneixement fins arribar a la creació i l’exposició.

El Museu de Reus ha acollit amb entusiasme la proposta i ha ofert la descoberta, als alumnes de les dues escoles implicades en el projecte, de les obres que el Museu custodia a les seves sales i reserves de l’escultor Joan Rebull. També els ha acompanyat en el muntatge de l’exposició final, una exposició que ha estat dissenyada  des del començament fins al final pels mateixos alumnes.

La mostra romandrà oberta els dies 26, 27 de març i 1 i 3 d’abril, de de 17 a 19 hores.