03/10/2022

Museus de Reus celebra les Jornades Europees de Patrimoni amb visites guiades i rutes gratuïtes pels seus equipaments

La festa major del patrimoni, l’activitat participativa més important d’Europa en relació al patrimoni cultural serà els dies 7, 8 i 9 d’octubre.

Un any més, Museus de Reus participa a les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991. És considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural.

Els propers 7, 8 i 9 d’octubre us convidem a viure noves activitats i experiències en aquesta jornada de descoberta del nostre patrimoni cultural. Un gran ventall de propostes que es podran consultar, organitzades temàticament i geogràficament, en l’agenda en línia.

Les Jornades Europees de Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per a donar a conèixer la riquesa i l’atractiu del nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.

Enguany les propostes gratuïtes de Museus de Reus seran:

-Divendres 07/10, a les 18h: Ruta Els elements patrimonials del raval de Santa Anna

Jaume Massó, arqueòleg i tècnic del Museu de Reus, proposa una ruta a peu per a conèixer el nostre passat pel raval de Santa Anna, una via urbana plena d’elements patrimonials. La ruta s'inicia en la cruïlla del raval de Santa Anna amb la plaça de Prim i el carrer de Monterols (on hi hagué un dels portals de la muralla medieval) i inclou la descripció bàsica i l'explicació patrimonial dels edificis més destacats i dels elements d'interès vistents en les diferents façanes.

-Dissabte 08/10, a les 18h: Visita guiada a la Bobila del Sugranyes, un exemple de patrimoni industrial reusenc.

Podrem descubrir l'edifici, protegit com a bé cultural d'interès local del municipi de Reus, inclòs a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya i al Mapa del Patrimoni Industrial de Catalunya.

-Diumenge 09/10, a les 11 i a les 12h: Visita guiada al refugi antiaeri de la Patacada

Visitarem la Patacada, un dels refugis més extensos dels que es van excavar a Reus durant la Guerra Civil per a la protecció dels atacs aeris de l'aviació feixista i descobrirem les galeries originals i també l'espai de recepció i interpretació.

Tot i que les propostes són gratuïtes, cal reservar les entrades. Es pot fer online a www.museudereus.cat, o presencialment a la recepció del MASV (raval de Santa Anna, 59), de dimarts a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 20 hores.

Les Jornades Europees de Patrimoni compten amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’Institut Ramon Muntaner i l’Associació Capital de la Cultura Catalana.