02/09/2022

Museus de Reus registra un increment de visitants acumulat d’un 15,5% respecte a 2021 i ultima la programació del curs 22-23

Les xifres dels vuit primers mesos de l’any 2022 han aconseguit superar també les dades anteriors a la pandèmia, tot incrementant el total acumulat respecte al 2019.

Museus de Reus ha aconseguit tancar l'estiu amb un increment de visites als seus espais i a les activitats complementàries.

En comparació a anys anteriors, aquest 2022 s'ha aconseguit apropar, i fins i tot superar en alguns dels casos, les xifres de visitants registrades en els equipaments museístics en anys sense pandèmia (2019), tot recuperant així l'oferta de propostes dinamitzadores que el Museu d’Arqueologia, el Museu d’Art i Història, el CIMIR, el refugi antiaeri de la Patacada, la Bòbila del Sugranyes i el Centre d’Art Cal Massó han posat a l'abast del visitant i del conjunt de la ciutadania.

De les propostes presentades aquest estiu, cal destacar l'assistència a les exposicions així com la bona acollida que han tingut les activitats programades, atés que pràcticament totes han exhaurit les places.

Cal remarcar que la majoria dels visitants ha estat públic de proximitat i català, i des de Museus de Reus es constata que el seu públic continua sent KM0.

L’exposició que ha marcat la proposta d’aquest estiu ha estat El Trípode, que es va obrir el 6 d’abril i que finalitza el proper 1’d octubre. Durant el mes de setembre, encara es podrà gaudir de 4 activitats vinculades a l’exposició: el taller Imatges en blau; la conferència Els català, una nissaga de fotògrafs, i les dues últimes visites guiades a l’univers fotogràfic de Borràs , Cuadrada i Prunera. Totes les activitats són gratuïtes fent reserva prèvia al web del museu www.museudereus.cat .

Aixafem el feixisme és un cartell fotogràfic de guerra creat el 1936 pel fotògraf, publicista i escriptor català Pere Català i Pic.

Des de Museus de Reus valorem molt positivament aquest increment de visitants i ho vinculem amb la interessant oferta museística que ofereixen els equipaments de la ciutat. "Veiem que les xifres són més altes, la gent té ganes de consumir cultura i gaudir dels Museus, i les diferents exposicions i activitats que es duen a terme reafirmen que els públics aprofiten l'època de l'estiu per a fer activitats en família, com anar a veure exposicions".

Les xifres acumulades dels primers vuit mesos de l’any des de 2019 confirmen la tendència de creixement prepandèmia. El total de visitants van des dels 18.471 l’any 2019, 6.476 l’any 2020 i 17.578 l’any passat, fins a un total de 20.316 aquest 2022.

La tardor al Museu: nova exposició, segona fase del Re-org i noves propostes educatives

El personal tècnic del Museu treballa ara per enllestir el treball previ que comporta parir una nova exposició. Aviat s’informarà de tots els detalls de «Després de la guerra, la vida quotidiana sota el franquisme», un projecte de col·laboració amb el Centre de Documentació del Patrimoni i la Memòria Carrutxa, que ha fet la recerca prèvia per a aquesta nova exposició, que marcarà l’eix principal de la programació del proper curs 2022-2023.

També a la tardor, s’iniciarà la segona fase del projecte Re-org amb l’actuació sobre les reserves d’art i les reserves d’oficis.

Un nou curs i una nova exposició comporten la revisió de la proposta educativa i la incorporació de noves activitats. En aquest sentit, els Museus de Reus plantegen com a novetats Viure després de la guerra, la proposta educativa per a secundaria, disponible a partir del 15 d’octubre, i El món de Duna, una finestra als paisatges interiors, de la mà de l’escultura de Jaume Plensa, cedida temporalment al Museu. Són activitats gratuïtes que es podem reservar ja pel correu electrònic [email protected] o bé trucant al 977 010 660 .