07/11/2019

Octubres

Aquest octubre, un grup de treballadores i treballadors del Museu de Reus (institut Municipal Reus Cultura) ens hem posicionat davant la sentència que condemanava els dirigents polítics i socials, tot manifestant el nostre rebuig pel fet que nega drets fonamentals com els de manifestació i protesta, o l'exercici del vot, suposant un greu retrocés democràtic que afecta tot l'estat.

Tot fent una crida a la mobilització, hem preparat aquesta petita instal·lació, a l'entrada del Museu Salvador Vilaseca, que s'ha finançat amb aportacions personals.

Som conscients que no es pot comparar el context polític ni la situació concreta dels fets de l'octubre de 1934 amb l'actual, però sí que hi ha una semblança en el que fou i és la resposta de l'estat: repressió. Membres del Govern de la la Generalitat jutjats i empresonats, detenció i empresonament de nombroses persones arreu del país. En aquest cas, es mostren fotografies del govern de Lluís Companys i també de grups de persones de diferents poblacions del Camp i del Priorat que foren empresonades al vaixell Uruguay, ancorat al port de Tarragona.

Igualment es mostren les fotografies de les persones empresonades i a l'exili en l'actualitat. El recull d'imatges acaba amb uns explícits punts suspensius...