25/10/2021

Reus, territori fotogràfic

El Centre de la Imatge Mas Iglesias treu al carrer una selecció de les fotografies que conserva, per a mostrar-les a la ciutadania i per a donar a conèixer la importància que tenen per a Reus. Una iniciativa potent que pretén apropar la cultura a tothom.

Repartides per la ciutat, a través del mobiliari urbà, podrem gaudir d'una selecció de 40 imatges que mostren un moviment social i cultural que vinculava associacionisme, cultura, esport i reivindicació nacional, i que es va produir entre el darrer terç del segle XIX i mitjan segle XX.

L'excursionisme científic fou una manifestació del moviment cultural conegut com la Renaixença, que pretenia la recuperació nacional de Catalunya. Per aconseguir-ho, es feien excursions pel territori per conèixer i recuperar els elements tradicionals del folklore, de la història, de la llengua, de l'arqueologia i, posteriorment, de la geologia i de la natura.

Aquestes fotografies, realitzades per diversos autors, mostren com la ciutat de Reus i els seus veïns en van ser protagonistes destacats.

Durant el mes de novembre, aquest recorregut permet veure les fotografies de manera natural i espontània, mentre recorrem les places i els carrers, i respon a la voluntat dels Museus de Reus de donar a conèixer les nostres col·leccions a tots els ciutadans.

Carrers de Reus

Del 5 al 30 de novembre de 2021

Observant

Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus / Arxiu Històric de l'Agrupació Fotogràfica de Reus / Josep Ornosa Soler/ Núm. registre: 24690