dt., 10/11/2020 - 12:03 Museu de Reus

Moments incerts

Avesats a viure en un entorn segur i sense que ens hagi calgut (fins ara) sortir de la nostra zona de confort, un petit organisme microscòpic ha esdevingut com una autèntica dutxa escocesa… de realitat. Ens ha clausurat a les cases, tot buidant els carrers, taulells, llocs de treball, teatres, cinemes, zones d’esbarjo, museus… tot allò que formava part de la nostra quotidianitat i que semblava immutable, i ha instal·lat sòlidament enmig nostre, de nou, la incertesa.

Moments incerts

Com no podia ser d’altra manera, el Museu (#museudereus) ha tancat les seves portes al públic. El Museu Salvador Vilaseca, el Museu d’Art i Història, el Centre de la Imatge Mas Iglesias, el Refugi de la Patacada i la Bòbila del Sugranyes, estaran tancats fins que l’actual emergència sanitària s’aixequi i se’ns permeti reprendre l’activitat habitual.

Que haguem hagut de tancar les portes no vol dir, però, que el Museu de Reus resti inactiu. En la mesura que les tecnologies ens permeten fer una part de la nostra feina des de casa, les persones que treballem al Museu continuarem abordant moltes de les feines necessàries perquè aquest continuï sent una baula important de la cultura de la nostra ciutat. Des de casa, continuarem amatents en la conservació del nostre patrimoni, millorant les eines que tenim, avançant  en la documentació de les nostres col·leccions ―una tasca clau per a la recerca i la difusió del nostre passat― i preparant les noves exposicions i tallers que esperem oferir-vos més aviat que tard.

Aquesta aturada en el dia a dia també ens permet tenir més temps per a repensar-nos. Tot i que no hem deixat de fer-ho mai, en moments incerts com els actuals és una tasca encara més necessària. Estem convençuts, i per això treballem, que el Museu encara és molt necessari com a eina per afrontar el nostre present i el futur: mirar el passat, més enllà d’ajudar-nos a conèixer-nos, ens dóna les eines necessàries per afrontar allò que ens depara el futur.

Amb el desig que siguem capaços de superar ben aviat aquest embat, les persones que treballem al Museu frisem per reobrir-vos les portes del vostre patrimoni.